برق. قدرت. کنترل. الکترونیک. مخابرات. تاسیسات.

دایره المعارف تاسیسات برق (اطلاعات عمومی برق)


سوال و جواب و تجارب رفع اشکال آسانسور4 در وبلاگ مهندس ایمان سریری

من یک واحد آپارتمان طبقه آخر خریدم نوساز متاسفانه آسانسور موقع حرکت زوزه یکنواخت و عجیبی می کشه و موقع ترمز کاملا بی صدا میشه سرویسکار هم آوردیم گفت همه چی درسته یعنی درست جواب نداد موقعی که سوارش میشی صدا با کابین حرکت میکنه یعنی دور و نزدیک نمی شه. آیا مشکل قابل حله یا اینکه باید تحمل کنیم ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم.


لطفا به موتورخانه بروید و از روی پلاک موتور نام و مشخصات آنرا برایم مشخص کنید. همچنین تابلو فرمان آنرا نیز مشخص نمایید.

با سلام

GEAR BOX: MONTANARI
GEAR : M 76S
RATIO: 1/37
MOTOR : ELEMOL 5.5 KW
SPEED 2650 RPM
CONTROL PANEL :INVT

با توجه به اینکه موتورتان مونتاناری می باشد لذا ما نباید صدایی را داشته باشیم. ابتدا باید دید که صدای زوزه از موتور می باشد یا خیر؟ شاید کفشک های کابین و یا پاراشوت با ریل در تماس باشند. لطفا هنگام حرکت آسانسور به پای موتور بروید و این مورد را چک کنید و نتیجه اش را گزارش دهید.

با سلام مهندس جان منتظر سرویسکار هستم سه روزه قراره بیاد فقط یک سئوال داشتم سری اول اسانسور یک مقدار بالاتراز طبقه ۱ ایستاد پیغام seri step openداد و وقتی من مسیرtp4 جهت قطعی چک کردم(البته قبل از اشنایی با شما) بعد تابلو رو روشن کردم ok دادو بعد دکمه طبقه ۳و۲ رو زدم رفت ولی همین که به ۱رسید یکم بالاتر ایستاد پیغام seri step openداد حالابه نظر شما مشکل از چیست با تشکر فراوان از شما


همانطور که در کامنت قبلی توضیح دادم بایستی موراد اشاره شده حتما چک گردد و در نهایت شالترهای بالا و پایین نیز چک گردد. با توجه به اینکه شما هیچ آشنایی با این موارد ندارید لذا اینکار برای شما بسیار مشکل می باشد. اما برای یکبار دیگر به پای تابلو بروید و اینبار بین G90 و TP4 را مرحله مرحله پل کنید. یعنی ابتدا G90 و TP1 و مرحله بعد TP1 و TP2 و مرحله سوم TP2 و TP3 و مرحله چهارم TP3 و TP4 را پل نمایید. هرگاه هر کدام که جواب داد مجددا کامنت بگذارید

با سلام خدمت شما وتشکر از راهنمایتان ولی هنوز موفق به پیدا کردن قطعی سری استپ نشدم لطفا راهنمایی بفرمایید که برق ترمینال tp4 از کجا میتواند قطع شده باشد ضمنا وقتی بینtp4وg90 پل زدم تابلوokداد واسنسور کار کرد لطفا در باره پارشوت توضیح دهید اگر عکسی از ان بگذارید ممنون میشوم باتشکر ازشما

شما حتما باید به یک سرویسکار آسانسور مراجعه کنید زیرا با توجه به اینکه آسانسورتان حرکت می کند لذا مشکل نمی تواند از پاراشوت باشد (البته ممکن است کنتاکت پاراشوت بی مورد عمل کرده باشد) و بهتر است استپ قارچی روی کابین، استپ قارچی ته چاه، کنتاکت گاورنر ته چاه و موتورخانه نیز بررسی شود.

 

من قفلهای در رایکی یکی باز کردم سرویس کردم دو شاخه ها روهم تنظیم وتمیز کردم بعد بینg90وtp4 در تابلو پل زدم ok دادوکابین رفت طبقه همکف بعدزدم بیاد طبقه اول پیغام دادchek look door 68 رفتم داخل چاله اسانسور درها رو یکی یکی چک کردم به نظر مشکلی نداشت حالا به نظر شما اول قطعی سری استپ از کجاست منتظر راهنمایی شما هستم با تشکر


اولا که قفلی درب طبقه همکف درست تنظیم نیست. زیرا زبانه قفلی دقیقا وارد سوراخ درب نمی شود پس باید این گزینه بررسی شود. در ضمن شما هنوز مشکل قطعی سری استپ بین G90 و TP4 را پیدا نکردید!

با عرض سلامو خسته نباشید،وقتى تابلو فرمان آسانسور خطاى ‏Safety Circuit Cut‏ را نمایش میدهد مشکل از کجاست؟
نوع تابلو: آریان آسانسور

با سلام
این خطا مربوط می شود به قطع شدن سری استپ، سسیاوش خان شما در داخل تابلو فرمان، چهار ال ای دی زرد رنگ می بینید به نامهای ۷۱،۶۶،۶۹،۶۸ که باید همه شان روشن باشند. لطفا این مورد را چک نمایید و در صورت خاموش بودن هر کدام از ال ای دی ها کامنت بگذارید

با سلام وتشکر از جوابتان طبق فرمایش شما بینg90 وtp4 پل زدم پیغام seri step is open رفت پیغامone door is open 66 بعد از برداشتن پل مجدا پیغام سری استپ باز است امد حالا عیب قطعی استپ در قفل در است یا از توی تابلو اگر راهنمایی کنید که کجا دنبال قطعی بگردم از شما خیلی ممنون میشوم

 

 با توجه به ارورهای موجود احتمالا دوشاخ یکی از دربها مشکل دارد که باید بررسی شود و یا اینکه شاید یکی از درب ها درست بسته نشده است!
اما با توجه به باز بودن سری استپ باید حتما به یک سرویسکار مراجعه نمایید چون ممکن است آسانسور پاراشوت کرده باشد و سری استپ قطع شده باشد. از همین رو مراجعه به یک سرویسکار ضروری است. البته یادآور شوم که میتوانم شما را بیشتر راهنمایی کنم تا خودتان یک سری کارها را انجام دهید اما باز هم باید یک سرویسکار کنارتان باشد.

§          

§         با سلام مجدد آقای مهندس مطابق راهنما یی شما استپ قارچی روی کابین و پایین و کنتاکتور گاورنر ته چاه وموتور خانه شالتر بالا و پایین و سویچ حد بالا و پایین را چک کردم همه اتصلات برقرار بود …ولی زیر کابین سمت راست کنار ریل یک جعبه مستطیل قرمز رنگ کوچک بود که روی آن یک کلید کوچک داشت که پلاتین داخل آن را قطع و وصل میکرد وپلاتین در حالت قطع بود که من کلید را در حالت وصل پلاتین گذاشتم و ارور سری استپ قطع شد وآسانسور را ه افتاد وحرکت کرد ولی ارور ۶۸ را میدهد میخواستم ببینم آیا اشکال همین بوده و کارم درست بوده یا نه ………….. ازاین که بدون هیچ چشم داشتی به هموطنانتان کمک میکنید کمال تشکر را از شما دارم


در ضمن یک نکته را فراموش کردم که خدمتان عرض کنم قبل از زدن این کلید تمام ترمینال ها G 90 تا TP3 با اهمتر یکی یکی جواب میداد به غیر از TP3 به TP4 که بازدن این کلید TP3 به TP4 نیز برقرار شد
با تشکر

سلام

مراحلی که طی کردید درست بوده هر چند کار خطرناکی کردید!
ارور ۶۸ هم می تواند به خاطر قفلی درب طبقات و یا دوشاخ طبقات باشد

مهندس جان با راهنمایی های شما من موفق شدم اشکال سری استپ وارور ۶۸
برطرف شد فقط یک مشکل هست . کابین در طبفه همکف روبروی طبقه نمی ایستد
کمی بالاتر قرارا میگیرد حتی بادکمه بازرسی روی کابین هم که کابین را پایین می آورم حدود نیم متر بالاتر میاستد وکابین تا آخر پایین نمآید به خاطر همین باید در طبقه اول گیر میکند ولی بقیه طبقات هیچ مشکلی ندارد آلبته من به آهنربا های تنظیم دست نزدم ..لطفا راهنمایی کنید با کمال تشکر

 


در حالت بازرسی، آسانسور هیچگاه کملا پایین نمی آید زیرا به شالترها برخورد می کند.
خب برای رفع مشکل بهتر است دقیقا ببینید که چقدر آسانسور بالاتر از کف می ایستد. بعد از این مرحله به بالای آسانسور بروید و در حالی که کابین در طبقه همکف متوقف شده است آهنرباهای دوتایی را کمی به همان اندازه پایین تر ببرید تا مشکلات حل شود.
در ضمن تا جای ممکن از سرویسکار استفاده نمایید تا از خطراط احتمالی جلوگیری شود.

درموقع پیش خرید آپارتمانم طبق صحبت فروشنده قراربراین بود که درب طبقات ازنوع اتوماتیک باشد ولی متاسفانه پس از تحویل آپارتمان مشخص شد که درب طبقات ازنوع لولایی است.
سوال اول: آیا امکان تعویض درب لولایی به اتوماتیک وجود دارد یاخیر؟درصورت مثبت بودن پاسخ هزینه آن برای تعویض چهار درب درچه حدودی میباشد.؟
سوال دوم : درب یکی از طبقات هنگام بسته شدن باضربه ومحکم بسته میشود که علت آن عمل نکردن ضربه گیر درب ( البته نمیدونم اسم دقیق اون همینه یا خیر؟) بوده و نمیتواند درب راموقع بسته شدن به آرامی کنترل نماید. این قطعه قابل تعمیر است یا باید تعویض گردد؟


در صورتی که شما بخواهید درب طبقات را تعویض نمایید باید علاوه بر هزینه تخریب و بازسازی، مبلغی در حدود ۳ برابر درب طبقات لولایی هزینه نمایید و همچنین باید در نظر گرفت که آیا اصلا ابعاد چاله این اجازه را به شما می دهد یا خیر.
ضربه گیر درب لولایی یا همان دیکتاتور قابل تنظیم می باشد که در صورت تنظیم نشدن باید تعویض گردد. قیمت آن هم در حدود ۱۵۰۰۰ تومان می باشد.

با سلام وخسته نباشید وتشکر به خاطر اطلاع رسانی شما…مهندس جان من با یک آسانسور که دارای تابلو فرمان AFP مدل EC16R از نوع دو دور با برق اظطراری میباشد مشکل پیدا کردم..تابلو خطای ۳۰ با پیام SERI STOP IS OPEN میدهد و کابین در طبقه یک روی حالت چشمک زن میباشد با توجه به توضیح دفترچه این خطا به معنای آن است که برق ترمینال TP4 قطع است آیا مشکل از قفل درب ها میباشد یا قطعی به وجود آمده لطفا راهنماییی کنید بد جوری گیر کردم….با تشکر


شما باید برای پیدا کردن قطعی سری استپ، از G90 تا ۶۸ را به نوبت پل نمایید تا به راحتی عیب یابی کنید. اگر موفق نشدید مجددا پیغام بگذارید.

مهندس جان میخوام بدونم آیا ترمز موتورآسانسور قابل تنظیم وریگلاژهست یا نه؟
آسانسور مجتمع ما حتی با کمتر از ظرفیت مجاز هم موقع پایین اومدن وخصوصاتوقف درپارکینگ کمی پایین تر از محل اصلی توقف میکنه ومعمولا در این حالت قفل درب آزار نمیشه وباید دستی آزادش کرد البته با یک یا دو نفرمشکلی نداره اما اگر بیشتر از ۲ نفر تا ظرفیت مجاز این مشکل رو داریم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
خدانگهدار


بله قابل تنظیم هست ولی با توجه به ترمز لولینگ طبقات صورت میگیره!
یعنی با توجه به هر ترمزی که داریم آهنرباهای روی ریل رو میشه جا به جا کرد تا به نتیجه مطلوب رسید. اگر دقت کنید بر روی ریل کابین در پایین ترین طبقه دو عدد آهنربا وجود داره که در صورت لزوم بالا یا پایین برده میشه.


مهندس جان عرض کردم فقط موقع توقف درطبقه آخر این بوق رو داریم
ضمن اینکه بنا برگفته همسایه ها ظاهرا” سرویسکار آسانسور مجتمع، برای بازدید دوره ای مراجعه کرده بوده وهمسایه ها بابت بالاتربودن توطبقه آخرهم ازش کمک خواستن وطرف یه سری کارانجام داده ومشکل بالاتر بودن رو حل کرده وبعد از اون صدای بوق رو داریم
اگراطلاعات دیگه ای لازم هست جمع آوری کنم وبعرض برسونم


راستش دلیل این صدا رو نمی دونم ولی اگر باعث اذیت همسایه ها میشه باید برید پای تابلو و همون لحظه تماس بگیرید تا ببینم می تونید اطلاعات دیگه ای ازتون بگیرم یا خیر


میخواستم علت صدای زیاد درب آسانسور در هنگام بسته شدن را بپرسم


لطفا لینک زیر را مشاهده کنید تا به جوابتان برسید

دیکتاتور چیست؟


مهندس جان عرض کردم فقط موقع توقف درطبقه آخر این بوق رو داریم
ضمن اینکه بنا برگفته همسایه ها ظاهرا” سرویسکار آسانسور مجتمع، برای بازدید دوره ای مراجعه کرده بوده وهمسایه ها بابت بالاتربودن توطبقه آخرهم ازش کمک خواستن وطرف یه سری کارانجام داده ومشکل بالاتر بودن رو حل کرده وبعد از اون صدای بوق رو داریم
اگراطلاعات دیگه ای لازم هست جمع آوری کنم وبعرض برسونم
ممنون
خدانگهدار


صفحات جانبی

نظرسنجی

    لطفاً نظرات خود را درمورد وبلاگ با اینجانب در میان بگذارید.(iman.sariri@yahoo.com)نتایج تاکنون15000مفید و 125غیرمفید. با سپاس


  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :