برق. قدرت. کنترل. الکترونیک. مخابرات. تاسیسات.

دایره المعارف تاسیسات برق (اطلاعات عمومی برق)

سوال و جواب و تجارب رفع اشکال آسانسور5 در وبلاگ مهندس ایمان سریری
یه موردجدید برام پیش اومده که موقع توقف کابین توی طبقه آخروبعداز باز شدن درب تابلوی فرمان یه بوق ممتد به مدت
۲ثانیه میزنه ولی آلارمی نداره که ببینم مربوط به چی هست به نظرشما چی میتونه باشه وموردی داره یانه؟البته توکارکرد سیستم خللی ایجاد نمیکنه
ممنونپ وخدانگهدار


با توجه به اطلاعات کمی که دادید زیاد نمیشه کمکی کرد ولی این صدا فقط مربوط به طبقه آخر میشه یا در تمام طبقات این اتفاق میفته؟ پارکینگ چطور؟


اسانسور ساختمان دو ماه است که اسانسور در طبقه ۷ ایست کرده و درب طبقه باز میشه ولی هرکلیدی رو فشار میدم درب ایمنی بسته نمیشه لطفا راهنمایی کنید


به احتمال خیلی زیاد سری استپ آسانسور دچار قطعی می باشد، از همین رو حتما با یک سرویسکار تماس بگیرید تا مشکلتان را حل نماید.


در هنگام استارت و هنگام توقف در طبقه ۵ (آخرین طبقه )صدا میآید علت از چیست
صدای توقف موتور


باید دید چه صدایی؟ آیا صدای ترمز موتور هست؟ اگر صدای ترمز موتور باشه باید تنظیم شه تا مشکل حل بشه، موفق باشید


اگه امکان داره یه سری اطلاعات درمورد تنظیمات وآلارم های تابلو فرمان AFP مدل AC2 میخواستم
اگر User Manual یا لیست کاملی از پارامترهای مربوطه وجود داشته باشه از کجا میتونم تهیه کنم؟

o        خود تابلوفرمان دفترچه راهنمایی داره که بسیار کامله و معمولا داخل خود تابلو باید باشه!
اگر موجود نیست باید از نمایندگی شرکت آرمان فراز درخواست دفترچه رو بکنید و یا اینکه از یکی از شرکت های آسانسوری منطقه.


ممنون از راهنمایی شما اما مهندس جان بقیش چی؟…..

o         

o        بابت شستی داخل کابین باید عرض کنم که به احتمال خیلی زیاد برد داخلش دچار مشکل شده و برای سفارش برد باید شستی رو باز کنید و بر روی برد اسم شرکت مورد نظر رو پیدا کنید و برد رو سفارش بدید.
در مورد برد سخنگو هم باید با نماینده شرکت AFP در منطقه خودتون تماس حاصل کنید و مشکل رو باهاش مطرح کنید. مطمئنا اگر نیاز به تعویض و یا تعمیر باشه حتما شما رو راهنمایی میکنه


بابت اون قضیه محدود کردن دسترسی که قراربود سر تابلو تماس بگیرم شکرخدا مشکلمون با همسایه ها حل شد وفعلا نیازی به انجام اون کارنیست ولی سر فرصت مناسب حتما” تماس میگیرم تا آموزش لازم رو ببینم. یه جایی به کار میاد!

مهندس یه دو،سه تا مورد بابت آسانسور مجتمع دارم که ممنون میشم راهنماییم کنی

*: اول اینکه جایگاه توقف کابین توی طبقه سوم حدود ۱۰ سانت بالاتر از کف ودرب هست که هرچی با میکروسوئیچ های داخل کانال کارکردم فرقی نکرد چیکارش باید بکنم؟

*: دوم اینکه نمایشگر داخل کابین موقع توقف روی طبقه سوم چیزی رو نشون نمیده وخاموش هست (نمایشگر روی شاسی فراخوان بیرون درب مشکلی نداره وشماره ۳ رو داره)
*:
ومورد سوم اینه که موقع حرکت کابین از بالا به پایین یا برعکس نمایشگرداخل کابین حروف مربوط به پارکینگ(GF) وطبقه اول رو نمابش میده ولی طبقات ۲ و ۳ رو نداره و به گفته همسایه ها قبلا که موقع توقف روی طبقه ۳ (مورد قبلی) هم مشکلی نداشت هنگام حرکت، طبقه ۲ رو نمایش نمی داد واز ۱ می پره به ۳ ضمن اینکه موقع توقف روی طبقه ۲ مشکلی نداره

یه سوال دیگه هم که الان اومد به ذهنم اینکه: کابین آسانسور موقع حرکت موزیک داره ولی شماره طبقه رواعلام نمیکنه که اگه اشتباه نکنم مربوط به برد موزیک داخل تابلوی فرمان هست آیا امکان تعویض برد با مدار سخنگو هست یا نه واگر هست پیشنهاد شما چیه؟

راستی نوع تابلوی فرمان AFP سری ۱۱۰ ولت هست


برای اینکه بتونید طبقات رو دقیقا تنظیم بکنید باید آهنرباهای مربوط به توقف رو درست تنظیم بکنید. شما اگر بر روی کابین قرار بگیرید آهنرباهای روی ریل رو مشاهده خواهید کرد. در سمتی که آهنرباهای چهارتایی قرار دارند مربوط میشود به آهنرباهای توقف و شما می تونید با تغییر مکان دو آهنربای وسطی مکان توقف رو تنظیم کنید.

برای اینکه یک آسانسور به صورت استاندارد نصب بشه چه چیز هایی رو باید رعایت کرد.که در زمان گرفتن تاییدیه دچار مشکل نشوم.

سیستم ترمز چند مدل هست وبه چه صورتی نصب میشه .
ممنون


آیا رنگ بندی در سیستم سیم کشی آسانسور هم وجود داره یا فرقی نمیکنه که از یک سیم استفاده کنی یا چند تا سیم.


مسلما رنگ بندی باعث سهولت در انجام کار میشه، خصوصا هنگام عیب یابی

اگر امکان داره شماره شما رو داشته باشم چون سر پروژه مواقعی پیش میاد که به راهنمایی شما خیلی نیاز هست باز هم ممنونم


واقعیت امر اینه که توی طبقه اول مجتمع ما که سه واحدی هم هست آقایون مالک بااستناد به اینکه ما اصلا” از آسانسوراستفاده نمی کنیم مبلغ شارژ مربوط به برق آسانسور رو پرداخت نکردن وبرق آون ازطرف اداره قطع شده وما که طبقه سوم ساکن هستیم بانبود آسانسور مشکل داشتیم وطبق توافق باهم از هر کنتور تکفاز طبقه سوم یه فاز گرفتم وآسانسور رو راه اندازی کردم با همسایه های طبقه دوم هم هماهنگ شده که مبلغ شارژ رو پرداخت کنن حالا میخوام دسترسی طبقه اولی هارو ببندم که حق ناحق نشه


قبل ازهرچیز باید در مورد رفع عیب مورد قبل که اعلام کرده بودم ازت تشکرکنم چون همون قفلی درب طبقه اول مشکل داشت وطبق راهنمایی شما عمل کردم ودرست شد
ممنون
حالا میخواستم بدونم آیا محدود کردن دسترسی به آسانسور در طبقات مختلف امکان پذیر هست یا نه ؟آخه بنا به دلائلی میخوام دسترسی رو توی یکی از طبقات ببندم
اگه راهنمایی کنی ممنون میشم


امکان پذیر هست، ولی به چه دلیل اینکار رو میخوای انجام بدی؟ به هر حال باید منطقی باشه!

سلام مهندس اگر تابلو error 68 رو بده مشکل چیه؟ تابلو آریان

اگر GND و FTO رو پل میکنیم کنتاکتور عمل می کنه. کنتاکتور ۱۰۰ درصد سالمه

ارور ۶۸ یعنی که سری ایمنی مربوط به قفل درب طبقات قطع است. در این صورت شما باید تک تک قفلها رو بررسی بکنید تا قفل مورد نظر رو پیدا بکنید و مشکلش رو برطرف بکنید.


آسانسور ساختمون ما روی نمایشگر تابلوی مرکزیش ارور ۶۸ نوشته.
مخصوص قفل نبودن درب .
در ضمن آسانسور روی طبقه همکف گیر کرده و نمیشه طبقه ای رو انتخاب کرد.
موقع بستن درب طبقه همکف قفل نمیشه.
در ضمن دسترسی به تعمیرکارش هم ندارم.
اگر لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم.


شما باید سوراخ بر روی قفل درب طبقه را کمی گشادتر کنید تا مشکلتان حل شود. برای اینکار می توانید از سوهان بلند استفاده کنید.

دوعدد پراب های موجود روی درب وجود دارد که در هنگام بسته شدن درب وارد یک محفظه مشکی رنگ به صورت دوشاخه نر و ماده می شود.
در هنگام بسته شدن درب چراغ چشمک زن کلید طبقات به حالت روشن ثابت میشود.
مورد از کجاست؟

در اینکه اطلاعات بدستتون میرسه هیچ شکی نیست ولی آروم آروم، نظر خودتون چیه؟


در حال حاظر می خوام یک اسانسور که گرفتم رو نصب کنم لطفا بهم کمک کنید.
سیستم قفل درب طبقات به صورت سری با هم قرار میگیره ایافقط از دو ترمینال سوکتی درب استفاده بشه کافی هست .بعد استپ با قفل طبقات سری میشه یا سیستم ان جدا هست.کدام یک از قطعات پایین با هم سری میشه.
۱-قفل طبقات
۲-قفل کابین
۳- استپ سری
۴-سوییچ گاورنر
۵-CA1-CAN
6-CB1-CBN
7-……..


سری استپ یا همون مدار ایمنی به ترتیب زیر هست:
۱- شالتر بالا
۲- برگشت شالتر بالا با گاورنر پایین، استپ قارچی ته چاه و شالتر پایین
۳- برگشت مرحله قبل با گاورنر موتورخانه
۴- برگشت گاورنر موتورخانه با استپ قارچی روی کابین
۵- برگشت استپ قارچی روی کابین با دوشاخ درب طبقات
۶- برگشت دوشاخ درب طبقات با دوشاخ درب داخل کابین
۷- برگشت دوشاخ درب داخل کابین با قفلی درب طبقات
۸- برگشت قفلی درب طبقات با CB1 و CBN


درمورد شالتر راهنمایی میکنی لطفا
کنتاکت پاراشوت
و پاخور درب کابین
و سنسور دور انداز وتوقف چی

۱- شالترها همون میکروسوئیچ ها هستند که در بالاترین طبقه و پایین ترین طبقه بر روی ریل نصب می شوند تا در صورت عمل نکردن سنسورها، کابین را متوقف نمایند.
۲- کنتاکت پاراشوت در واقع در کنار خود پاراشوت قرار دارد که باید در سری ایمنی قرار گیرد. پاراشوت ممکن است زیر کابین و یا بالای کابین نصب شود.
۳- پاخور درب کابین همان قسمت جلوی ورودی درب کابین است که ریل درب بر روی آن قرار میگیرد.
۴- سنسور دورانداز و توقف هم بر روی کابین نصب می شود تا آسانسور در طبقه مورد نظر بایستد.

و نحوه محاسبه مقدار تراول کابل
برای چاهک ۲۱متری و فاصله تابلو ۱متر چقدر کابل بچینم.تراول کابل روی قرقره هست.ورنگ بندی سیم های استپ و قفل طبقات و سنسور ها چی باید باشه.ممنون از این همه راهنمایتان .

اولا که چاهک نه چاله آسانسور!
شما با توجه به این ارتفاع حداکثر به ۳۰ متر تراول کابل نیاز دارید ولی باید سر پروژه بود تا اندازه دقیق محاسبه شود.


صفحات جانبی

نظرسنجی

    لطفاً نظرات خود را درمورد وبلاگ با اینجانب در میان بگذارید.(iman.sariri@yahoo.com)نتایج تاکنون15000مفید و 125غیرمفید. با سپاس


  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :