تبلیغات
برق. قدرت. کنترل. الکترونیک. مخابرات. تاسیسات. - تعریف توان standby (اضطراری) توان prime- توان دائم در دیزل continuous

برق. قدرت. کنترل. الکترونیک. مخابرات. تاسیسات.

دایره المعارف تاسیسات برق (اطلاعات عمومی برق)

اصولاً موتورژنراتورهای گازوئیل سوز دارای بیشترین فروش
در دنیا هستند.این دسته از موتورژنراتورها حداقل 95% از فروش کل بازار دنیا در دست
دارند.پس از آن موتورژنراتورهای گازسوز و دوگانه سوز 5% بازار دنیا را دارند(آمار
حدودی و تجربی است و اینجانب مسئولیتی در ازای آن ندارم).
بر اساس استاندارد
ایزو 8528 سه دسته توان برای موتورژنراتورها تعریف میشود .
1- توان standby
(اضطراری): این توان برای 350 تا 400 ساعت کار در سال تعریف میشود . بر این اساس
موتورژنراتور میتواند به ازای هر 12 ساعت کارکرد 10% اضافه توان (overload) داشته
باشد .
2- توان prime : این توان دو تعریف دارد .الف - 750 ساعت کار در سال . ب
- نامحدود در سال به شرط اینکه هر 750 ساعت متوسط توان کشیده شده از ژنراتور از 80%
توان prime بیشتر نباشد .
3- توان دائم continuous : این توان به معنای کارکرد
بدون وقفه (24 ساعته) و سالانه میباشد . این تعریف دقیقا به معنای یک نیرگاه میباشد
. اصولاً موتورژنراتورهای با دور پایین و نیز موتورژنراتورهای گازسوز دارای یک چنین
توانایی هستند. این توان برای 7000 ساعت یا بیشتر در سال تعریف میگردد .

خوب
حالا یک به یک شروع به تفسیر موتورژنراتورهای مینماییم .
1- موتور ژنراتورهای
گازوئیل سوز : همانطوری که گفتیم پرفروش ترین موتورژنراتورهای دنیا هستند و علت آن
هم این است که گاز در بسیاری از نقاط دنیا کمیاب است (چشمتان به ایران نرود) . از
نظر سرعت روشن شدن(زیر بار رفتن) سریعترین موتورژنراتور در دنیا میباشد.یعنی بعد از
حدود 18 ثانیه از استارت ، دور ثابت شده و آماده بارگیری است .طور عمر این
موتورژنراتورها در حدود 8000 تا حداکثر 12000 ساعت میباشد(برای کلاس کاری 1500 دور
بر دقیقه) که در این میان استثنائاتی نیز وجود دارد مثل کاترپیلار آمریکا با 25000
ساعت کارکرد و گاسکور اسپانیا با حدود 57000 ساعت .زمان تعویض روغن در این دسته از
موتورژنراتورها بین 200 تا 250 ساعت است (کلاس کاری 1500 دوربردقیقه).پاشش سوخت
توسط انژکتورها انجام میگیرد. حرارت ایجاد شده در اگزوز بین 400 الی 500 درجه سانتی
گراد است . دمای آب جهت خنک کاری 90 درجه سانتی گراد است . مهمترین نکته میزان
حداکثر بارگیری ژنراتور در استارت اول است ( مثل حداکثر سرعت ماشین با دنده یک است)
که برای اکثر موتورژنراتورهای گازوئیل سوز حدود 30 درصد است و حداکثر به 40 درصد
میرسد(گاسکور). سازندگان مطرح دنیا در این دسته : کامینز آمریکا ، پرکینز انگلستان
، ولوو سوئد ، گاسکور اسپانیا ، دویتز mwm آلمان ، Man آلمان ، میتسوبیشی ژاپن ،
کاترپیلار آمریکا و وارتسیلا از فنلاند . . .

2- موتورژنراتور گازسوز : بر
دو دسته هستند .الف- موتورژنراتورهایی که با کیت گازسوز شده اند.این دسته از
موتورژنراتورها دارای طول عمر کمی هستند و در زیر بار بدترین پاسخدهی را دارند چرا
که base آنها دیزل (گازوئیل سوز) است و توسط کیتهایی به گازسوز تبدیل میشوند .با
توجه به اینکه اولاً در حجم سیلندر هیچگونه تغییری ایجاد نمیگردد و حجم مذکور
متناسب با ارزش سوخت گازوئیل ابتدائا طراحی شده است بنابر این روی سوخت گاز به هیج
عنوان به توان گازوئیل نمیرسد.ثانیاً مواد خورنده سوخت گاز و گازوئیل کاملاً متفاوت
میباشد و بنابراین جنس سیلندر و پیستون در موتورژنراتورهای گازوئیل سوز و گازسوز
کاملاً متفاوت است .در هنگام تبدیل این مورد امکان تبدیل ندارد .ثالثا در
موتورژنراتورهای گازسوز پارامتری بنام knock وجود دارد و در مواردی که تبدیل صورت
میگیرد برای این مورد فکری نمیگردد که بسیار مخرب میباشد.
ب- موتورژنراتورهای
پایه گازسوز:این دسته از موتورژنراتورها دارای طول عمر بسیار طولانی (بسیار
طولانیتر از گازوئیل سوزها) میباشند.با توجه به اینکه این دسته از موتورژنراتورها
در زمان طراحی در کارخانه سازنده موتور به طور اساسی بر اساس سوخت گاز طراحی
میگردند بنابراین مشکلات دسته الف راندارند.عمدتاً این موتورژنراتورها برای کارکرد
دائم continuous کاربرد دارند.قیمت آنها با افزایش توان کاهش میابد و در کل برای
تولید برق ارزان قیمت توجیه اقتصادی دارند.در این دسته از مولدها سوخت توسط
کاربراتور با هوا مخلوط و توسط شمع عمل جرقه زنی صورت میگیرد.این دسته از
موتورژنراتورها دارای یک قابلیت دیگر بنام CHP(Combined heat and power) و
CCHP(Combined cold and hot power) میباشند.بدان معنی که همزمان با تولید برق
میتوان با بازیابی حرارتهایی که تلف میشود مثل اگزوز با 400 درجه سانتی گراد و یا
آبی که جداره سیلندر را خنک میسازد ، آب گرم و یا حتی بخار آب تولید نمود.در صورت
موجود بودن چیلر جذبی آبگرم میتوان این آبگرم را در سیکل آن وارد کرد و آب خنک و یا
هوای خنک تولید کرد.با اینکار میتوان راندمان را تا 85% هم بالا برد که بسیار قابل
توجه است.راندمان الکتریکال موتورژنراتورها حدود 40 درصد است.یعنی از گاز ورودی
40درصد آن به انرژی مفید تبدیل میشود.
دسته دیگری از این موتورژنراتورها هستند
که با گازهایی که برای ما ایرانیها کمی ناآشنا است کار میکنند(به دلیل فراوانی گاز
طبیعی natural gas در ایران) مانند Landfill,Digester,Swage,biomass (که البته در
اروپا و آمریکا با هزار زحمت ازا این گازها استفاده میکنند چون گاز زیادی
ندارند).
طول عمر این دسته از موتورژنراتورها بین 30000 ساعت تا 60000 ساعت
(برای کلاس 1500 دور بر دقیقه).
تولید کنندگان این دسته عبارتند از : waukesha
از آمریکا ، گاسکور از اسپانیا ، دویتز mwm آلمان ، ge jenbacher (ساخت اتریش و
واگذار شده به شرکت GE امریکا) ، Man آلمان ، wartsilla فنلاند و ...

3-
موتورژنراتورهای دوگانه سوز:بمانند گازوسوزها دو دسته اند.یکی آنهایی که با کیت
تبدیل به دوگانه سوز میشوند که مشابه با مورد بالا دارای معایبی هستند.دوم
موتورژنراتورهای دوگانه سوز که از پایه دوگانه سوز طراحی و تولید شده اند.بر خلاف
تفکرات عمومی کارکرد دوگانه سوزها به شکل یا گاز یا گازوئیل امکانپذیر نیست و
مشکلات تئوریکالی دارد.بنابراین این دسته از ماشین آلات بایستی مخلوطی از گاز و
گازوئیل را بسوزانند و فقط در صورت قطع گاز روی گازوئیل ادامه کار دهند(برعکس آن
غیر ممکن است).
تولید کنندگان آن در دنیا محدود میباشند که از آن جمله میتوان به
وارتسیلا از فنلاند و گاسکور از اسپانیا اشاره کرد.
پاشش سوخت در این دسته از
موتورژنراتورها توسط انژکتور صورت میگیرد و فقط داراری سنسورهای knock میباشند.سیکل
کارکرد آنها بسیار شبیه به دیزلهاست.

تعریف دیزل ژنراتور:
دیزل ژنراتور، به ترکیبی از موتور دیزل، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی از قبیل شاسی، اطاقک ضد صدا(کنوپی)، سیستم‌های کنترل، قطع کننده‌های اضطراری مدار، سیستم پیش گرما (گرمکن)، سیستم استارت اتوماتیک و غیره که به منظور تولید برق استفاده می‌شود، می‌گویند. در نظر گرفتن سایز دیزل ژنراتور برای جلوگیری از کم شدن بار یا کمبود توان ضروری است.

مجموعه دیزل ژنراتور:
موتور ژنراتورها می‌توانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (kva) برای منازل ، فروشگاهها ، ادارات کوچک و تا قدرت (3300kva) قابل استفاده برای مجتمع های بزرگتر نظیر کارخانجات برق تولید کنند.

یک ژنراتور ۲۰۰۰ کیلوولت آمپر را می‌توان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل ( کنوپی) قرار داد. ژنراتورهای ۵ مگاوات برای ایستگاه‌های کوچک تولید برق استفاده می‌شوند و برای این منظور می‌توان از چندین دستگاه ژنراتور استفاده کرد. ژنراتورها در سایزهای بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه می‌شود.

از دیزل ژنراتورها نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف و یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتورهای بزرگتر حس می‌شود استفاده می‌شوند

کشتی‌ها و بسیاری از وسائل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطارها نیز از دیزل ژنراتور نه فقط برای تامین برق روشنایی بلکه برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. محرکه‌های برقی قبل از جنگ جهانی اول در کشتی‌ها مورد استفاده قرار گرفتند و در طول جنگ جهانی دوم به تکامل رسیدند.

دستگاه‌های تولید برق بر اساس ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم و بر اساس قدرت تولیدی و به کیلووات طبقه‌بندی و نامگذاری شده و با توجه به نوع مصرف آن برای تولید برق مستمر یا اضطراری انتخاب می‌شوند.

بعضی از متداول ترین موتورهای دیزلی :
کامینز CUMMINS | کاترپیلار CATERPILLAR | ولوو VOLVO | پرکینز PERKINS | ام تی یو MYU | جی ام GM | دوسان DOOSAN | میتسوبیشی MITSUBISHI 

بعضی از متداولترین ژنراتور ها:
استمفورد STAMFORD  | مارلی MARELLI | مک آلته MECC ALTE    

بعضی از کمپانی های معروف کوپله کننده دیزل ژنراتور:

کمپانی کامینزپاور CUMMINS POWER انگلستان | الکوز (الکاز) ELCOS ایتالیا |تکنوژن TECHNO GEN ایتالیا | کاترپیلار CATERPILLAR امریکا | ام تی یو MTU المان 

نیروگاه های جزیره ای :
یک یا چند دیزل ژنراتور که بدون اتصال به شبکه برق عمل می‌کند در اصطلاح در وضعیت جزیره عمل می‌کنند که ویژگی‌های چند ژنراتور موازی که مزایای استفاده از افزونگی و بهره‌ وری بهتر در بارهای جزئی را دارند، فراهم می‌کند. این پلنت، ژنراتور را بصورت آنلاین قرار می‌دهد و غیرفعال کردن بستگی به سیستم و زمان معین دارد.

ژنراتورها می‌توانند از طریق پردازش همزمان بصورت الکتریکی بهم متصل شوند. این همزمانی شامل ولتاژ، فرکانس و فاز قبل از اتصال ژنراتور به سیستم است. از دست رفتن همزمانی پیش از اتصال می‌تواند باعث یک اتصال کوتاه جریان بالا و یا ساییدگی و پاره گی در ژنراتور و یا تابلو برق آن شود. فرایند همزمانسازی می‌تواند بصورت خودکار بوسیله یک ماژول سنکرون ساز خودکار انجام گیرد. همزمانساز خودکار ولتاژ، فرکانس و پارامترهای فاز و ولتاژهای باسبار زمانیکه سرعت توسط موتور یا ECM (ماژول کنترل موتور) تنظیم میشود را از ژنراتور میخواند. یک دیزل ژنراتور بار بیشتری می‌گیرد هنگامی که سوخت برای احتراق در سیستم افزایش می‌یابد و بار کم خواهد شد اگر تامین سوخت کاهش یابد.

بصورت ایده آل موتورهای دیزل باید در حداقل %30 تا %75 ماکزیمم بار خود راه‌اندازی شوند.

انواع مولد :
بر حسب کاربرد، کارخانجات سازنده مولدها چهار نوع  موتور را پیشنهاد می دهند:
اضطراریStandby  ، پرایم praim ، دائم کار Continuous

مولد اضطراری
  Standby :
موتور ژنراتور در حالت قطع برق شهر به صورت خودکار اقدام به تامین برق مشترکین می کند. یک مدل از ژنراتور بصورت استندبای ممکن است لازم باشد تا فقط چند ساعت در ماه عمل کند اما مدل‌های دیگری از ژنراتورهای پرایم هستند که باید بصورت پیوسته عمل کنند. شرکت‌های سازنده موتور ژنراتور برطبق یک توافق جهانی برای هر ژنراتور رتبه‌ای قائل می‌شوند.

این رتبه بندی‌ها استاندارد تعریف می‌شوند تا اجازه انتخاب صحیح را بدهند و مقایسه خوبی بین سازنده‌ها صورت میگیرد تا از عملکرد نادرست موتور ژنراتور جلوگیری کنند و راهنمای طراحان باشند.

مولد پرایم
Priam :
معمولا در اماکنی که موقتا به برق نیاز دارند به کار می آیند. مانند اردوگاه ها، نمایشگاه ها، اکتشاف معادن و کمپ ها. خروجی برق با بار متفاوت برای یک زمان نامحدود است. عموماً ظرفیت بار برای استفاده در موقعیت‌های ضروری برای ماکزیمم ۱۲ ساعت را داراست. این رتبه برای تمامی مدل‌های ژنراتور قابل استفاده نیست.

مولد دائم کار
Continuous :
مولد های دائم کار Continuous برای امور نیروگاهی یا برق سراسری هستند. قابل کاربرد در فراهم کردن توان پیوسته برای یک بار ثابت برای زمانهای نامحدود است. این ژنراتور بار یکسان و پیوسته را راه‌اندازی می‌کند و به موازات توان مصرفی پیوسته و اصلی برای ماکزیمم سطح مجاز، ۸۷۶۰ ساعت در سال به کار گرفته می‌شوند.

خرابی های موتور:
دیزل ژنراتور می‌تواند از مسائلی سوء مانند رسوبات داخلی و تجمع کربن آسیب ببیند.
رسوبات داخلی و تجمع کربن به این دلیل است که دردوره‌های طولانی  کارکرد دیزل ژنراتور یا با بار کم (زیر 30 درصد) و یا با بار بیش از ظرفیت (بالای 75 درصد) فعالیت داشته است.در چنین شرایطی (زیر 30 درصد) دیزل به اصطلاح دچار خام سوزی میشود و یا در شرایط استفاده از بارهای غیر مجاز (بالای 75 درصد ) دیزل برای این که دور( RPM )خود را ثابت نگه دارد و در نتیجه فرکانس ثابتی را تثبیت کند مجبور به تزریق سوخت بیش از حد میشود که همین مهم در طول کارکرد موتور ایجاد کربن در محفظه موتور میکند.

راه‌اندازی یک موتور با بار کم سبب فشارهای  به موتور می‌شود و در نتیجه رینگ پیستون بصورت ضعیفی بسته می‌شود. فشار سیلندری کم سبب احتراق ضعیف وفشار کم حاصل از احتراق کم و دما می‌شود.

همچنین احتراق ناقص سبب شکل گیری دوده و پس ماند سوخت نسوخته می‌شود که مسیر رینگ‌های پیستون را بسته و می‌چسباند و سبب کاهش شدید در کارایی دیزل ژنراتور می‌شود و فشار کم ابتدایی را تشدید می‌کند.و در حقیقت رسوب‌ها زمانی ایجاد می شوند که گازهای گرم احتراقی بصورت ضعیفی می‌وزند و رینگ پیستون را مسدود می‌کنند و سبب نیاز به روغن کاری بر روی دیواره‌های استوانه‌ای بدلیل "سوخت ناگهانی" می‌شوند و دوده‌هایی لعاب مانند ایجاد می‌کنند. کربن سخت از احتراق ضعیف شکل می‌گیرد و بسیار خراشنده و ساینده است، سپس سبب افزایش مصرف سوخت می‌شود (دود آبی). .

سپس سوخت محترق نشده از پشت رینگ پیستون نشت می‌کند و به سیستم روغن کاری سرایت می‌کند. سوختن ناقص باعث می‌شود که تزریق کننده‌های روغن بوسیله دوده مسدود شوند و باعث وخامت بیشتر در احتراق و ایجاد دودهای سیاه رنگ ‌شوند. مشکلی که با شکل گیری اسیدها در روغن موتور افزایش یافته میابد و این ساخت اسیدی (جوهری) در روغن کاری باعث کندی می‌شود اما بی‌نهایت فرسایشی و مخرب برای سطح یاتاقان ها است .

با ادامه این روند دیزل دچار تنزل (افت) میشود .چرخه تنزل به این معناست که موتور بزودی بطور پیوسته آسیب می‌بیند و ممکن است هرگز قادر به کار با توان اولیه خود نباشد.

راه‌اندازی تحت بار زیر حد مجاز و بالای حد مجاز به‌ ناچار نه تنها باعث دود سفید از سوخت نسوخته می‌شود بلکه با گذشت زمانهای بیشتر، با دود آبی و دود سیاه ، حاصل از خرابی تزریق کننده های روغن موتور به یک الاینده هوا تبدیل میشود.

به هرحال اگر این رسوبات پیشروی کند تا مرحله‌ای پیش میروند که جای رینگ‌های پیستون داخل شیارهایشان را تصرف میکنند.

ایجاد رسوبات و یا کربن اتفاق افتاده در دیزل ژنراتوراگر در مراحل اولیه شناسایی شود، میشود با رفع عیب ، عملکرد صحیح موتور ، عدم افت دیزل را تضمین کرد.به طوری که با چند نوبت تعویض روغن این مشکل رسوب کربن حل میشود.
http://visman.ir/articles-5.aspx

The Importance of Rating a Generator
Engine Correctly

When looking to purchase a generator the first thing to
consider is the intended use. It may seem obvious what power rating is required
for an application but there are a number of factors to consider before
purchasing a generator. The guidelines set forth in this article will better
explain the proper application of generator drive engines in AC Generator Set
installations.


Standby Power Rating

Standby power rated
generators are the most commonly rated generator sets. Their primary application
is to supply emergency power for a limited duration during a power outage. With
standby rated generators there is no overload capability built into the units.
It is important to note that standby rated generators, under no circumstances,
should run in conjunction with a public utility source.

Standby power
rating should be applied to the unit where public utility power is available.
The typical rating for a standby engine should be sized for a maximum of 80%
average load factor and roughly 200 hours per year. This includes less than 25
hours per year of running time at the standby rating. Standby power ratings
should never be applied except in true emergency outage situations.
Predetermined outages with the utility company, under UL guidelines, are not
considered emergency outages. Manual load shifts for testing purposes can be
performed with most automatic transfer switches.


Prime Power
Rating

Prime power rated generators should be used in applications where
the user does not purchase power from a public utility. Prime power applications
fall under two distinct categories:

Indefinite Running Time

The
prime power rating is the maximum power accessible at the variable load for an
unlimited number of hours per year in a variable load setting. It is not
advisable that the variable load exceed 70% average of the prime power rating
during any operational period of 250 hours. If the engine is running at 100%
prime power, yearly hours should not exceed 500. Overload situations should be
avoided however a 10% overload capability is available for a 1 hour period
within a 12 hour cycle of operation.

Limited Running Time

Prime
power is accessible for a limited number of hours in non-variable load
situations. Limited prime power is intended for circumstances where power
outages are expected, such as a planned utility power reduction. Engines in
generator sets may operate up to 750 hours per year at power levels less than
the maximum prime power rating. In these situations it is important to never
exceed the prime power rating. The end user should be aware that constant high
load use will reduce the life of any engine. It is recommended that any
application requiring over 750 hours per year that the engine be continuous
power rated.


Continuous Power Rating

Continuous power rating
is used in applications where supplying power is at a constant 100% load for an
unlimited number of hours each year. Continuous power rated units are most
widely used in applications where the power grid is unreachable. Such
applications include mining, agriculture or military
operations.


Elevations and Temperature’s Effect on Power
Rating

Elevation and temperature are factors to consider before rating
the engine. The engine may be operated at 3,000 ft. of altitude and at a
temperature of 100° F without deration for standby power rating. For prime power
rating the engine may be operated at 5,000 ft. of altitude and at a temperature
of 100° F without power deration. For continuous duty operations at higher
altitudes, the engine should be configured to limit performance by 3% per 1,000
ft. of altitude and 1% per 10° F inlet air temperature.

More information
on power ratings is available under guideline ISO 3046, specifically BS 5514 and
DIN 6271. It is always best to consult an electrical contractor or a generator
specialist to determine what generator and rating best suits your specific
needs.


 

 


 

Prime/Continuous Power vs. Standby/Backup
Power


 

Electric power generators can be classified in one of
three ways depending on their mode of operation: continuous, prime, or standby.
Continuous and prime power generators are very similar as they function as the
main source of power and are designed to operate continuously or for extended
periods of time. The major difference between the two is that continuous
generator sets are designed to operate continually with a consistent load while
prime generators are designed to operate for long durations at variable load.
The other type of generator – standby/emergency – are to be run only when there
is an outage to the utility grid or the main source of power in a backup
situation.


 

Continuous and prime generators are primarily used in remote locations such
as mining and oil and gas operations, construction, ships, etc., where there is
no access to the grid to supply electric power. These are also used when there
is a limitation on the amount of electric power that can be drawn from the grid.
In rare cases, it may also be cheaper to generate power through a diesel
generator than to buy electric power from the grid. On the other hand, the need
for standby power arises when there is a temporary disruption in the primary
supply of electrical power, such as when your main grid goes out from a
storm.


 

Like any other machinery running continuously for long hours, continuous or
prime generators also need to be rugged to handle the heavy loads supported by
them. Additionally, these units have to be able to handle friction between
moving parts for longer periods of time and also handle sustained heat
generation. This leads to prime generators being more expensive than generators
of similar capacities used for standby or backup support.
There are several
features that need to be incorporated in continuous power diesel generators to
make them function efficiently over long periods of time. Some of these are
detailed below:

1. Cooling Systems

A.
Continuous/Prime Generators


(i) For the engine:
Prime
generators typically have a large cooling system. Continuous fuel combustion in
the engine causes enormous amounts of heat to be generated. This heat has to be
removed by artificial means in order to prevent inevitable buildup of
temperature. Engines are often cooled by circulating cooling water in a jacket
around the engine. The circulating water absorbs heat from the engine and is in
turn cooled by a large-sized radiator fitted with a fan. A cooling system is
also required to cool lubricating oil.  In very large industrial generators
(2250kW and above), a cooling tower or other elaborate system is often
required.

(ii) For the alternator:
The alternator is also subject to
temperature rise due to continuous flow of current through the windings of the
alternator. Therefore, the alternator needs to have heavy-duty winding. The
alternator operates continuously to provide uninterrupted power supply.
Therefore, there is no specific cooling time that can be allotted for the
alternator to cool down naturally. The cooling system usually restricts the
temperature rise of an alternator to 105oC.

B. Standby Generators
Standby power
generators typically work for short durations, such as a few hours at a time.
This gives them two advantages over continuously operated power generators.
Standby units have time to cool down naturally when not in operation.  Also, you
can carry out maintenance activities on standby units without disrupting the
power supply. Therefore, these units do not require some of the more elaborate
and robust features of continuous power diesel generators.

(i) For
engines:
Since standby units work for only a limited time, they do not get
heated up as much as prime generators do. Consequently, these units require
smaller cooling systems. Some small capacity standby power generators can even
be air-cooled eliminating the need for water circulation.

(ii) For the
alternator:
The alternators of diesel generators can withstand high
temperatures for small periods of time but not on a continuous basis. Therefore
alternators of standby power generators are not designed to withstand prolonged
exposure to high temperatures. These temperature limit differences require the
windings of the alternator to have different insulation for prime/continuous vs.
standby units.

(2) Air Cleaner Assemblies:
Combustion
of fuel in the engine takes place in the presence of air. Presence of dust or
any other particulate matter in the air will clog the engine. Since a prime
generator would usually be in continuous operation, it is not possible to clean
its internal parts and components intermittently. Therefore, continuous power
generators require heavy-duty air cleaners, air filters, and air cleaner
assemblies.

(3) Revolution Speeds:
Continuous power
generators usually operate at lower revolution speeds. Normally, diesel
generator sets operate at 1,800 revolutions per minute (rpm) but continuous
power generators of larger capacities have been designed to operate at 1,200 rpm
or even 900 rpm. This increases the life of the unit significantly and reduces
maintenance costs. On the flipside, these diesel generator sets tend to be more
expensive. 

(4) Power Output:
Continuously operated
generators usually provide 25% to 100% of the rated capacity for an unlimited 
amount of time. Also, these units usually provide only constant output at the
rated capacity. In the case of loads entirely dependent on power supply from
diesel generators, it is often prudent to have two identical generators
installed. They should be connected such that when one of the units fails to
function the other one should start up automatically.
Standby generators
usually provide varying outputs for the time period specified. These generators
should be connected with an automatic transfer switch so they start
automatically when there is an outage from the main electrical
supply.

Which Generator Will Work For You – Continuous, Prime or
Standby?
Before you set out to purchase a diesel generator, it is
very important that you be clear about the purpose of your generator. Sometimes
a generator may be required for standby usage only. However, if power outages
occur frequently and/or for long periods of time, it might be worth the extra
investment in prime or continuous rated power generators to ensure uninterrupted
supply of backup power for extended periods of time. If you try to operate your
standby generator for longer than the prescribed number of hours at a stretch,
it will most likely lead to more frequent breakdowns and malfunctioning of the
unit.  Also read
Portable vs. Stationary Generators for futher insight into
what generator is the best fit for the job.

If you are unsure what type
of generator is best suited for your particular application, be sure to
contact us today and one of our knowledgeable representatives
can help asses your situation and walk you through the process.

صفحات جانبی

نظرسنجی

    لطفاً نظرات خود را درمورد وبلاگ با اینجانب در میان بگذارید.(iman.sariri@yahoo.com)نتایج تاکنون15000مفید و 125غیرمفید. با سپاس


  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :