برق. قدرت. کنترل. الکترونیک. مخابرات. تاسیسات.

دایره المعارف تاسیسات برق (اطلاعات عمومی برق)

چند تا از دانشجویان خوبم علاقه داشتند در مورد هوا فضا و سیستم های اتوپایلوت یا خلبان خودکار بدانند و نحوه کار سنسورها و اینکه اطلاعات سنسورها از کجای هواپیما باید جمع آوری شه. کمی جستجو کردم و این مطلب جالب را پیدا کردم. امیدوارم مفید باشد.

آموزش کار با FMS در بوئینگ 747 محصول PMDG
محصولات PMDG پرطرفدارترین محصولات شبیه ساز در سرتاسر دنیا هستند. محصولاتی که توسط خلبان های واقعی تست شده و دینامیک پرواز و جزئیات این محصولات از جانب اون ها تایید شده و برخی حتی شگفت زده شده اند!
یکی از این محصولات که به عنوان پرطرفدارترین محصول شبیه ساز شناخته شده بوئینگ 747 این شرکت هست که در هر دو نسخه ی 2004 و ایکس به کاربرای شبیه ساز عرضه شده و امکانات فوق العاده ی اون باعث شده تا نسبت به تمامی محصولات مشابه کاملا برتری داشته باشه. یکی از این جذابیت ها وجود سیستم مدیریت پرواز(FMS) هست که بر پایه ی FMC بنا شده و به نسبت FMC کارآمدتر و قویتر هست. این سیستم توانایی پرواز فول اتومات رو داره یعنی حتی شما می تونین طوری اون رو برنامه ریزی کنین که خودش تیک آف کنه!!! خوب با این توصیف مسلما شما هم اگه تا به امروز خیلی با این محصول سروکار نداشتین امروز مسلما به دسته ی طرفداران این محصول خواهید پیوست.
من در اینجا قصد دارم تا شما رو با این سیستم آشنا کنم و آموزش هایی رو برای این دستگاه کارآمد در اختیار شما قرار بدم. البته خود محصول رو هم به همراه لیوری های ایرانی در اختیار شما عزیزان برای هر دو نسخه ی 2004و ایکس در پست بعدی قرار خواهم داد.
به دلیل حجیم بودن قسمت آموزش (FMS) سعی کردم در چند قسمت اون رو به شما عزیزان و همراهان وبلاگ تقدیم کنم تا هم حوصله ی شما سر نره و هم وقت کافی برای تست کردن هر بخش داشته باشید.

امیدوارم که از این مجموعه لذت ببرید.


در اولین قسمت خیلی بحث رو حرفه ای شروع نمی کنم و بیشتر روی آشنایی با سیستم زوم می کنم. در قسمت های آتی منتظر آموزش های این سیستم باشید.

هر FMC می تونه به عنوان ورودی اطلاعات مهم رو از سرتاسر هواپیما بگیره و کنترل پرواز ، مدیریت قدرت موتور، نمایش نقشه ، ناوبری و... رو به عهده بگیره. یک FMC می تونه خروجی این اطلاعات رو مستقیم به سیستم پرواز خودکار در قالب دستورات راهبری و هدایت کننده ی پرواز، صف های قدرت موتور و مدیریت سیستم پرواز خودکار منتقل کنه.
FMS بوئینگ 747 از دو FMC تشکیل شده که هر FMC از 5 سنسور تشکیل شده که اطلاعات دریافتی از هواپیما، سنسورهای هواپیما، اطلاعات ورودی خلبان ها، اطلاعات رادیویی و ناوبری، سنسورهای موتور و سوخت و ... رو یکی می کنه و مستقیما به سیستم پرواز خودکار منتقل می کنه.
تو کاکپیت هواپیمای 747 سه عدد CDU وجود داره که اطلاعات مربوط به FMC که خدمه وارد می کنن توی اون نمایش داده می شه، یکی سمت خلبان در نزدیکی دسته گاز هست، یکی در جهت عکس و یکی دیگه در وسط پشت دسته گاز هست که البته این سومی برای زمانی هست که یکی از CDUهای خدمه به دلایلی از کار می افته.




کاپیتان زولو

در خلبانی حرف zزولو تلفظ می شود.
تهیه و ترجمه: امیر دریایی

http://captainz.mihanblog.com/

صفحات جانبی

نظرسنجی

    لطفاً نظرات خود را درمورد وبلاگ با اینجانب در میان بگذارید.(iman.sariri@yahoo.com)نتایج تاکنون15000مفید و 125غیرمفید. با سپاس


  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :